CIR:KU:LENT LOGIN

Våra projekt

Vi skapar medvetna konsumenter i omställningen till en smartare värld. Förutom att erbjuda föreläsningar och utbildningar har vi som komplement till informationen på vår hemsida ägnat oss åt tidsbegränsade projekt, evenemang och kampanjer. Det är viktigt för att skapa opinion, engagemang och att sprida kunskap. Vi vill inspirera till alternativa sätt att förhålla sig till nykonsumtion.

Cirkular Måndag

Circular Monday

Vi har hjälpt till att driva och bygga upp den globala rörelsen Circular Monday (fd White Monday), vars kampanjhashtag exponerades över 74 miljoner gånger.

Hela Sverige cirkulerarÅtervinningsfesten och Hela Sverige Cirkulerar

Under åren 2015-2019 arrangerade vi Nordens största utomhusloppis, Återvinningsfesten i Hornstull. Under pandemin blev Återvinningsfesten den digitala kampanjen Hela Sverige cirkulerar som vi sedan fortsatt.

Tidigare har vi varit talesperson för En köpfri dag, lanserat ett klädbibliotek och arrangerat Sveriges största klädbyte. I början av föreningen ordnade vi med julklappsguidning på stan och hållit utställningarna Uppvunnet och Re:create.

Årets medvetna julklapp

Sedan flera år har vi tillsammans med Klimatklubben utsett Årets medvetna julklapp som ett miljömedvetet alternativ till HUI:s Årets Julklapp.

2023- Årets Medvetna Julklapp: Ett bidrag till en bättre värld

2022- Årets Medvetna Julklapp: Det hemstickade plagget

2021- Årets Medvetna Julklapp: Den pre-älskade klappen

2020- Årets Medvetna Julklapp: Reparationen

2019- Årets medvetna Julklapp: Vegokokboken

Tidigare projekt

Här kan du läsa mer om våra tidigare projekt.

Hur kan du göra skillnad?

Vi har en ambition att driva på omställningen till en cirkulär värld i allt vi gör. Genom att vara medlem, eller månadsgivare eller ge en gåva bidrar du till alla våra projekt.

Andra sätt som du kan engagera dig i föreningen är att bli volontär eller praktikant.